Bouwstenen van een OPO
  Bouwstenen van een OPO
  • Home
  • Ontwerpen
    • Begin met het WAAROM
    • Bedenk WAT je gaat ontwikkelen
    • Sluit af met de HOE-vraag
    • Ontwerpprincipes
  • Ontwikkelen
    • Constructive alignment als leidend principe
    • Community of Inquiry voor blended leeromgevingen
    • Leerdoelen
    • Toetsen >
      • Toetsschema en EVA-fiche
      • Feedback en toetsing
      • 14 Stappen naar kwaliteitsvolle toetsing
    • Leerinhouden
    • Leeractiviteiten
    • Werkvormen-leeromgeving >
      • Selecteren van werkvormen - leeromgeving
      • Vragen, opdrachten en taken formuleren
    • Leermateriaal
    • Feedback en begeleiding >
      • Feedback : WAT
      • Feedback : WANNEER
      • Feedback : WIE
      • Feedback : HOE
      • Studiebegeleiding in de lessen
      • Meer weten over feedback?
  • Leermiddelen en ICT-tools
    • Attractieve leerinhouden
    • Leerinhoud structureren
    • Leerinhoud verwerken
    • Activerende werkvormen
    • Digitale leeromgeving Toledo structureren
    • Feedback & Begeleiding
    • Samenwerken & communiceren
    • Overzicht Digitale tools
  • Bronnen

THOMAS MORE VISIE OP BLENDED LEREN
​

Picture
Waarom?
Thomas More wil door middel van blended leren:
  1. inspelen op huidige en toekomstige ontwikkelingen in de samenleving en het leren van de 21st century skills bevorderen (probleemoplossend redeneren, kritisch en analytisch denken, samenwerken, ICT geletterdheid, creativiteit, …).
  2. studenten door een doelbewuste combinatie van e-leren en face-to-face-onderwijs uitdagende en authentieke leeromgevingen aanbieden, die hen maximaal betrekken en activeren.
  3. Flexibele leeromgevingen creëren die door een zo divers mogelijke groep studenten gebruikt kunnen worden (design for all).

Wat?
Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
Dit betekent voor ons:
  1. dat de klassikale contactmomenten een echte meerwaarde vormen voor de studenten.
  2. het fundamenteel herdenken van het ontwerp van leeromgevingen: wat is de ideale mix van studiematerialen, werkvormen en leeractiviteiten om de leerdoelen maximaal te realiseren?
  3. het combineren van verschillende media, onderwijsmethoden en/of -strategieën.
 
Hoe?

Het ontwerp van blended leeromgevingen:
  1. vertrekt steeds vanuit de opleidingsvisie, de leerdoelen en het curriculum van de betrokken opleiding(-en).
  2. gebeurt door teams waar vakinhoudelijke, didactische en technologische competenties samenkomen.
  3. houdt rekening met design for all.
Opleidings- en campus overschrijdende teams kunnen gedeelde leermaterialen ontwikkelen.

Picture

​Deze site is ontwikkeld door Dienst Onderwijs van Thomas More.     
Reacties zijn welkom op onderwijs-studentenbeleid@thomasmore.be