Bouwstenen van een OPO
  Bouwstenen van een OPO
  • Home
  • Ontwerpen
    • Begin met het WAAROM
    • Bedenk WAT je gaat ontwikkelen
    • Sluit af met de HOE-vraag
    • Ontwerpprincipes
  • Ontwikkelen
    • Constructive alignment als leidend principe
    • Community of Inquiry voor blended leeromgevingen
    • Leerdoelen
    • Toetsen >
      • Toetsschema en EVA-fiche
      • Feedback en toetsing
      • 14 Stappen naar kwaliteitsvolle toetsing
    • Leerinhouden
    • Leeractiviteiten
    • Werkvormen-leeromgeving >
      • Selecteren van werkvormen - leeromgeving
      • Vragen, opdrachten en taken formuleren
    • Leermateriaal
    • Feedback en begeleiding >
      • Feedback : WAT
      • Feedback : WANNEER
      • Feedback : WIE
      • Feedback : HOE
      • Studiebegeleiding in de lessen
      • Meer weten over feedback?
  • Leermiddelen en ICT-tools
    • Attractieve leerinhouden
    • Leerinhoud structureren
    • Leerinhoud verwerken
    • Activerende werkvormen
    • Digitale leeromgeving Toledo structureren
    • Feedback & Begeleiding
    • Samenwerken & communiceren
    • Overzicht Digitale tools
  • Bronnen

Waarom willen we ons OPO blended maken, wat is de meerwaarde

Door OPO's blended te maken kan je 
  • Een didactische meerwaarde bieden
    • Meer inspelen op 21st century skills
    • Meer inspelen op hogere orde vaardigheden
  • Meer student gecentreerd werken door
    • Meer uitdagende en authentieke leeromgevingen aan te bieden
    • Studenten meer te activeren. 
  • Een ruimer publiek aan te spreken,
    • Flexibele leeromgevingen aanbieden voor een divers publiek (design for all). Daardoor kan je een breder  publiek bereiken bv.. werkstudenten.
  • Efficiënter werken
    • bv. door andere werkvormen een tekort aan fysieke ruimtes vermijden
Kijk ook eens naar volgend filmpje
Picture

​Deze site is ontwikkeld door Dienst Onderwijs van Thomas More.     
Reacties zijn welkom op onderwijs-studentenbeleid@thomasmore.be